יום רביעי, 1 במאי 2013

הבירוקרטיה סביב שערים חשמליים



תקנה מספר 4.03 לתקנות התכנון והבנייה קובעת, כי חל איסור על בליטה של שער מעבר לגבול המגרש. במידה והחומה היא גבול המגרש המדובר, על פי התקנה אסור לשער לבלוט לכיוון המדרכה. זהו הבסיס של הקשר בין שערים חשמליים לבין בתים פרטיים, ולכן כדאי להכיר את התקנה ואת המשמעות שלה. בנוסף, רשות הרישוי המקומית יכולה לתת היתר בנייה להתקנת מחסום או שער חשמלי לחניה. מחסום חשמלי בכניסה למגרש חניה מונע פריצות, משפר את איכות חיי הדיירים, ומונע מהעירייה הוצאות נוספות.

באופן כללי, עירייה חייבת לדעת שהשער החשמלי משרת גם אותה כרשות מקומית בטרם היא מספקת את האישור הרלוונטי. מבחינת הלקוחות השער החשמלי עונה על צרכי יוקרה ואיכות, אך מבחינת העירייה הדגש הוא על הצרכים הפונקציונאליים. שער חשמלי אינו מיועד רק לערים בהם יש צפיפות חנייה. בעזרת השער ניתן למנוע כניסה של זרים החונים ללא אישור, ולכן השער הוא פיתרון מצוין.

כל אחד יכול להתקין שער חשמלי במידה והוא עונה על ההנחיות המופיעות בתקנה. מגוון השערים החשמליים המוצעים כיום על ידי החברות המובילות מרחיב עוד יותר את ההיצע. ניתן להתקין שער הנפתח כלפי מעלה, וכך להימנע מזליגה אל השטח העירוני, להעדיף שער הנפתח לצדדים או להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי פתרונות נוספים.

שערים חשמליים


שער בבית הפרטי


שערים חשמליים מתאימים לבניינים ולבתים משותפים, אך היתרונות הגדולים שלהם מתגלים דווקא בבתים פרטיים:

א. נוחות – השער החשמלי בבית הפרטי מבטיח נוחות מקסימאלית. אפשר לפתוח אותו עם השלט, להשתמש בו בתור דלת לחנייה, או לנצל את התכונות שלו לצורך אבטחת חדרי שירות.

ב. בטיחות – הפונקציה העיקרית של שער חשמלי היא מניעת כניסה של גורמים זרים. בתים פרטיים המשתמשים בשער חשמלי מגבירים את האבטחה סביב בני המשפחה, ומשפרים את רמת הבטיחות בלילה ובמהלך שעות היום.

ג. אסתטיקה – שער חשמלי משלים את המראה הכללי של הבית. בניגוד לחניות פתוחות המשתלבות עם הרחוב, השער החשמלי יוצר הבחנה ומשדרג את ערך הנכס.

השימוש בשערים חשמליים לבתים פרטיים מתגבר בשנים האחרונות. לצידם של הלקוחות הפרטיים ניתן למצוא עוד גורמים הנעזרים בשערים מן הסוג הזה, כגון שגרירויות, בתי מלון ומפעלים. קשה לקבוע היכן משתמשים הכי הרבה בשער חשמלי, משום שמדובר על אמצעי בעל תכונות מגוונות. יחד עם זאת, אין ספק לגבי היעילות של השערים בכניסה למפעלים סגורים, חניות של בתי מלון או מתחמים שמורים בשגרירויות. מהבחינה הזו מהווים השערים החשמליים חלק בלתי נפרד מתכניות הבנייה.

לסיכום, שערים חשמליים לא מיועדים רק לצורך הבטחת מקום חנייה. לשערים אלו יש חשיבות בטיחותית, אסתטית ויעילה. השערים המוצבים בכניסה למקומות ציבוריים נועדו למנוע פריצת כלי רכב, אך גם בבית הפרטי ניתן ליהנות מהם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה